Een weekje Hongkong...

12 december 2017 - Hongkong, Hongkong

Op 30 juni 1997 werd Hongkong teruggegeven aan China.  In 1984 werd een akkoord getekend tussen de Britse premier Thatcher en de Chinese president Zhao Ziyang. Vandaag de dag zie je nog steeds heel veel Britse of westerse invloeden… om te beginnen met kerst. Moeders was overgekomen voor een week, met ontspanning, met avontuur en lekker eten. Kortom het was weer een prima week!

Hieronder een kort overzicht in foto’s wat we de afgelopen week allemaal gedaan hebben.

Woensdag:
Met de Britse tram naar The Peak. Deze tram wordt voorgetrokken door 1 kabel en sinds het begin van deze tram in 1898 zijn er nog nooit ongelukken gebeurd. Gelukkig deze keer ook niet. Vanaf The Peak heb je schitterend uitzicht over Hongkong.

St. Johns CathedralChristmas in HongkongIn de tram naar The PeakDe Skyline van HongKongSkyline by nightSkyline by nightIn de tram naar The Peak

Donderdag:
Hongkong heeft veel markten. Ik denk dat we er vandaag wel 643 gezien hebben. Van de bloemenmarkt met bloemen uit Nederland tot aan de vogelmarkt, de ladiesmarket en de goudvismarkt. En dan vergeet ik ook nog de Jademarkt waar je voor een prikkie sieraden kan kopen. In Kowloon tref je veel van deze markten aan. Daar wonen ongeveer 150.000 mensen op 1 vierkante meter… ja die moeten ook ergens hun producten vandaan halen.

FlowermarketKerststerren uit NederlandVogelmarktGoldfishmarketÉen van de vele markten van HongkongÉen van de vele markten van HongkongFlowers in de tempelIk en de skyline van HongkongDe Skyline van HongKong

Vrijdag:
Vandaag doen we een toertje naar de tienduizendboeddha-tempel. 400 trappen omhoog en veel gouden boeddha’s. Toen ik ze telden kwam ik trouwens uit op 12.985 boeddha’s maar dit terzijde. In de middag naar het Heritagemuseum geweest met onder andere een tentoonstelling over Bruce Lee, de bekendste acteur uit Hongkong.

Tempel van de 10.000 boeddha'sHond en gouden boeddha'sTempel van de 10.000 boeddha'sTempel van de 10.000 boeddha'sBruce Lee - Heritage Museum

Zaterdag:
De mooiste bezienswaardigheid naar mijn mening… de Bigbuddha op één van de bergen van Lantau Island. Met de Ngong Ping 360 ben je er binnen 25 minuten. De kabelbaan is dan ook 5.7 kilometer lang met schitterend uitzicht… ook op het Internationale vliegveld van Hongkong. Je moet alleen even oppassen voor de koeien en stieren die loslopen. Voor je het weet grijpen ze je tas met inhoud...

Uitzicht op de luchthavenVanuit de kabelbaanMerry ChristmasStier en Big BuddhaStier aan de haal met iemand zijn tasBig BuddhaUitzicht op de omgeving rond HongkongBigh BuddhaMonastery in de bergenBig BuddhaHongkong International Airport by night

Zondag:
Zondag uitslaapdag. Maar in de middag naar het Hongkong museum of History geweest. Met 8 zalen is dit werkelijk een aanrader als je in de geschiedenis van Hongkong geïnteresseerd bent van 400 miljoen jaar geleden tot nu. De avond sloten we af met de Symphony of Lights, het welbekende lichtenspektakel om 20 uur van de skyline van Hongkong.

Museum of HistoryMuseum of HistoryAan de alcoholSymphony of LightsSymphony of LightsSymphony of LightsVictoria Harbour

Maandag:
Vanuit Hongkong met de dubbeldekker bus naar het kleine plaatsje Stanley geweest. Voor een beetje ontspanning en ontsnapping uit de drukke stad moet je hier zijn.

Uitzicht op StanleyBegraafplaatsHet strand van StanleyOp de pier in StanleySamen in Stanley

Dinsdag:
HongKong central staat centraal vandaag (jaja). Eerst met de starferry voor 25 cent de overtocht gemaakt naar Hongkong Central. Daarna een rondje gedaan naar de mid-levelelevators, een 800 meter lange route met alleen maar roltrappen. In de middag een ritje gemaakt met de supersnelle dubbeldekkerstram.

Mid-levelsescalatorJimia MoskeeDubbeldekkerstramStarferry en Skyline van de Hongkong

Woensdag:
Vandaag naar Noordwest-Hongkong geweest  naar het plaatsje Tung Mun. Daar een rondje gelopen en nog naar een tempel geweest voor de verandering.  In de avond nog een goede afsluiter gehad met een heerlijk etentje in het hotel.

Op naar de tempelEen tempel...Tsun Mun

En op dit moment zit ik in Hanoi. Ik zal er 1 foto tussenuit pikken en dat blijkt de bierstraat te zijn. Voor 30 eurocent omgerekend kan je hier deze alcoholische versnapering nuttigen dus ik hoop dat ik nog uit deze straat kom…

Hanoi - De bierstraat

1. Esther Otten:
    12 december 2017
    Leuke foto's en wat fijn voor je dat je moeder is geweest. Kan me voorstellen dat het af en toe toch wat eenzaam is😉. Superleuk dus dat ze geweest is, samen hebben jullie een mooie week achter de rug zo te zien.

Liefs, Esther 😘